Povestea noastră

(Sau cum am pornit să copilărim școlărește cu Tempus)

Într-un secol în care "tempus fugit" ("timpul zboară") nemilos, am decis că este momentul potrivit să luăm o pauză, să "oprim clipa" pentru a ne bucura de "lucrurile mărunte" din viață, adică precis de acele "lucruri" care ne fac să simțim că trăim: petala catifelată a unei flori, sentimentul de satisfacție personală generat de îndeplinirea cu succes a unei sarcini trasate de învățător / profesor, momentul "Evrika!" al unei descoperiri aparent banale, dar care te îmbogățește interior. Așa cum a apărut, de pildă, ideea constituirii Centrului educațional Tempus.

Cum am pornit?

Ne-am cunoscut acum câțiva ani la o școală la care predam amândouă, o învățătoare și o profesoară de limbă engleză. Ne-am cunoscut ca oameni, ca spirit, ca profesioniști în ale muncii de dascăli iubitori de copii și copilării. De aici n-a mai fost decât foarte puțin până la a regândi, în viziune personală, timpul prețios al unui copil școlar inundat de teme, oripilat de timpul petrecut prea puțin între jocurile vârstei și prea mult între filele caietelor de matematică, tip I sau II, dictando, culegeri sau auxiliare de diverse dimensiuni cu autori mai mult sau mai puțin cunoscuți.

Cum spuneam, de aici n-a mai fost decât foarte puțin până la a porni ideea noastră: Centrul educațional Tempus, o instituție a copilului de vârstă primară și nu numai, în care practicăm și cultivăm învățarea din inimă, fără a uita să copilărim.

Pentru cine?

Cei care ne calcă pragul sunt copii dinamici, curioși, plini de efervescența debordantă a copilăriei, care-și doresc să cunoască, să se mire, să cerceteze, să întrebe și să primească răspunsurile la întrebările puse, să aibă parte de atenția și timpul nostru, să simtă că fac ceva cu orele lor de după școală și că acestea nu au trecut în zadar. Indiferent că vin deoarece nu au cu cine sta acasă ori își doresc să învețe lucruri noi sau o limbă străină, Centrul educațional Tempus dă sens timpului prin toate activitățile gândite cu inima atât în perioada anului școlar, cât și pe perioada Scolii de Vară.

Cine face?

Gândit ca un întreg ce dorește să acopere desăvârșirea personală a copilului în tot spectrul său complex, Centrul educațional Tempus adăpostește după ușile sale programul Before & After school, Centrul de limbi străine și Ateliere de Pictură și Dezvoltare personală. Nu mică ne-a fost mirarea să găsim oameni care au aderat la viziunea, misiunea și valorile noastre, astfel că acum, după mai bine de 18 luni, suntem binecuvântați cu oameni iubitori de copii, foarte buni profesioniști, pregătiți, calificați, dar mai ales vizionari în a identifica nevoile fiecărui copil în parte, oameni prețioși care știu că a lucra cu copilul nu este simplu, nu este, de cele mai multe ori, confortabil, dar care și-au asumat rolul de formatori și modelatori de suflete. Și pentru că nu am gândit această frumoasă muncă că pe o afacere, toți acești oameni mari care sunt aici, la Centrul Tempus, alături de toți oamenii mici care vor timp prețios, știu că am pornit totul cu sufletul pentru fiecare copil și pun, la rândul lor, suflet. Nu este vorba numai de ceea ce gândim cu rațiunea, utilizând cunoștințe teoretice și deprinderi practice, ci este vorba, mai ales, în viziunea noastră, de modul în care simțim cu inima, de modul în care intrăm pe lungimea de undă a copiilor și rezonăm cu ei, ca să vibrăm, ulterior, împreună. Asta încearcă să facă profesioniștii Centrului: să stârnească în copii fiorul descoperirii, mulțumirea realizării personale, dorința de creștere, de progres individual și colectiv, căutarea și urmărirea unui țel nobil, unul uman, pe care să-l transforme într-un hobby (și anume autodezvoltarea) pe care să-l practice tot restul vieții, extrapolându-i nuanțele și diversificându-i conținutul.

Ce facem?

--O foarte superficială și succintă descriere a activităților minunate pe care le desfășurăm-- ☺

Prin programul Before & After school oferim sprijin specializat în efectuarea temelor sub îndrumarea profesorilor pentru învățământul primar (cu accent pe descoperirea soluțiilor de către copil, nu de către profesor, cu explicarea de noțiuni/concepte pentru găsirea "de unul singur" a soluției la problemă - (foarte important!- nu facem noi tema copiilor, copiii sunt obișnuiți să capete încredere în propriile resurse intelectuale și emoționale, să rezolve singuri, să nu aștepte confirmare pentru fiecare cuvânt scris). De ce? Pentru că sunt convinși că au tot ajutorul nostru, că suntem acolo pentru ei, că ei sunt timpul nostru prețios și pentru asta suntem creditați cu încrederea lor că pot să răstoarne munții, iar în același timp vin acasă cu toate temele făcute pentru a doua zi.

Pe lângă teme, am gândit, în calitate de părinți noi înșine, să desfășurăm și: activități educativ-recreative, bazate pe mișcare și ieșiri afară în zilele călduroase (outdoor learning), dar și momentul pe care fiecare dintre noi și-l dorește a fi zilnic în rutina copilului său: lectura. Hrănim deopotrivă atât trupul, cât si sufletul. Astfel, cititul unei cărți după masa de prânz s-a transformat încet, dar sigur, din deprindere în obișnuință, pentru că nimic nu miroase mai frumos ca o carte tipărită și nimic nu e mai frumos ca o imagine bine potrivită!

La Centrul de limbi străine e animație mare. Copiii pendulează zâmbind între engleză, franceză, germană și spaniolă. Nu puțini au fost cei care și-au dorit să facă mai multe limbi străine concomitent. Recomandările noastre au fost, natural, alegerea a cel mult două, dar cu așa copii dornici de învățarea și a unor limbi care sunt mai puțin căutate, am format grupe și pentru ei. Doar pentru ei! Și ne mândrim cu asta, deși numărul de copii din grupă nu a fost niciodată suficient pentru a merge mai departe – dar, mânați de gândul că plăcerea și necesitatea, pe viitor, a studierii și a acestor limbi contează pentru copiii Centrului nostru, furnizăm și altfel de cursuri de limbi străine- franceza, germana sau spaniola.

De la copii la adulți, Centrul Tempus pune la dispoziție pentru limba engleză cursuri Cambridge prin metode interactive și predare integrată, în grupe mici (6-10 cursanți), precum și 2 (două) simulări integrale gratuite de examen Cambridge anual.

Ce altceva mai facem?

Atelier de grafică și pictură, la cererea multor micuți încă nedescoperiți ca artiști, dar cu mari veleități pentru artă. Ne bucurăm să abordăm un astfel de domeniu complex pentru copii, pictura nefiind altceva decât "tăcerea minții și muzica ochiului". (...) Pentru formarea unei personalități complete, a dezvolta numai capacitatea de raționare nu va fi niciodată suficient dacă nu se va însoți și de dezvoltarea veleităților artistice, a aptitudinilor existente ori potențiale, a deprinderilor de a crea și a aprecia frumosul în toate ipostazele sale. "Minte frumoasă în corp sănătos", expresia conceptului grec "kalokagathia", se referă la păstrarea unui trup curat în care să sălășluiască un spirit nobil, fiind foarte importantă echilibrarea dintre rațiune (gândire) și simțire (suflet). Stimularea dezvoltării simțului estetic (a celui artistic, în general) la copii poate constitui o garanție ulterioară a împlinirii unei personalități care să aprecieze, simultan, atât semnul filosofico-matematic al infinității lui ∞, de exemplu, cât și splendoarea tristă a unui tablou pictat de un impresionist.

Prin cursul de Dezvoltare personală, susținut de psiholog experimentat, ce are la bază metodă Feuerstein, beneficiile pe care dorim să le obținem sunt: dezvoltarea gândirii abstracte, stimularea independenței în gândire, potențarea învățării eficiente, iar multe alte caracteristici intelectuale sunt îmbunătățite în mod profund. Câți dintre noi, părinții, nu ne dorim un copil care să găsească legături adecvate între obiecte, fenomene și concepte, să formuleze o ipoteză de rezolvare, să aplice, în final, o strategie rezolutivă?

Ce mai vrem să dezvoltăm?

  • Ființa umană.
  • Personalitatea (fiecare dintre noi e unic, o individualitate aparte, ce trebuie valorizată!).
  • Încrederea în forțele proprii.
  • Motivația.
  • Credința în idealuri pentru care merită efortul depus pentru a le atinge.

Pe scurt...

cum ne aplicăm viziunea?

  • Oferim copiilor spaţiul necesar pentru a-şi cultiva curiozitatea

  • Oferim experiente relevante pentru a intelege ce inseamna efort personal depus in obtinerea unui lucru mult dorit si construirea unui mecanism motivational intrinsec, sanatos, competitiv cu sine insusi, a unui sistem de valori/principii autentice.

  • Oferim inimi pline de iubire, de curaj, onoare, precum si alte calitati pentru care investim Imaginatie, Visare cu ochii deschisi, Relaxare, Autenticitate, Dinamism.

Ce pretuim cel mai mult?

  • Creativitatea

    Apreciem deschiderea spre nou, entuziasmul de a descoperi noutatile din diverse domenii si dezvoltarea abilitatilor de abordare & rezolvare creativa in diverse situatii de invatare.

  • Spontaneitatea

    Ne dorim si acceptam opiniile diferite ale copiilor , modul lor de abordare la realitatea actuala

  • Invatarea

    Suntem deschisi si dispusi la invatare continua; cautam permanent legatura intre “ce stiu/ce am aflat” si “cum se aplica ” in viata reala, totul prin metode ludice si atractive, adaptate particularitatilor de varsta si individuale ale copiilor

  • Life skills

    Dezvoltam abilitati de viata ce interfereaza cu competentele-cheie dezvoltate in scoala (comunicare in limba materna si in limbi de circulatie internationala, competente tehnologice si matematice), axandu-ne pe responsabilitate, participare activa la viata sociala, initiativa, intrajutorare, spirit antreprenorial.

Sună pompos? E prea mult?

Noi asta dorim! Să ne întindem aripile copilăriei și să zburăm spre ∞, spre absolut. Nu atât destinația finală este scopul nostru, cât călătoria spre respectiva destinație, călătorie pe care o vom face împreună, dragi copii și stimați părinți!

Haideți să pornim la drum!